فروش صدف خوراکی با ارزان ترین قیمت

خرید صدف خوراکی در بازار ایران،قیمت صدف خوراکی تازه،مرکز پخش عمده صدف خوراکی در بازارهای داخلی و خارجی،خرید اینترنتی صدف خوراکی در فروشگاه آوین کنسرو.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

فروش صدف خوراکی با ارزان ترین قیمت

صدف خوراکی

پرورش صدف خوراکی که در اصطلاحات علمی به آن Ostreidea گفته می‌شود، نخستین بار در ژاپن صورت گرفت و امروزه، این محصول غذایی به یکی از پایدارترین گزینه‌های موجود در میان غذاهای دریایی تبدیل شده است.امروزه انواع مختلفی از گونه‌های صدف خوراکی در بازار در دسترس قرار دارند. استفاده‌ی غذایی از صدف خوراکی فواید بسیاری برای سلامتی انسان به همراه دارد؛ ولی بیش‌تر آدم‌ها از آن غافل هستند.صدف خوراکی، یکی از بهترین و مغذی ترین غذاهای دنیا محسوب می‌شود. خواص صدف خوراکی بیشمار است و یک منبع غنی از انواع مواد معدنی مانند روی، آهن، کلسیم و … و بسیاری از ویتامین ها و مواد مورد نیاز بدن به شمار می‌آید.صدف‌ها جانورانی هستند که در آب‌های شور و در زیستگاه‌های دریایی مانند خلیج‌ها و یا اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند. آن‌ها بخش مهمی از اکوسیستم هستند، زیرا آلاینده‌ها را از آب خارج و زیستگاه‌های آبی را برای گونه‌های دیگر مانند برناکل و سایر صدف‌های دوکپه‌ای مساعد می‌کنند. اگرچه آن‌ها به خاطر تقویت امیال جنسی شناخته شده هستند، اما خواص بسیار زیاد دیگری نیز دارند.

فروش صدف خوراکی با ارزان ترین قیمت

خواص صدف خوراکی

  • صدف حاوی سطوح بالای روی یا زینک است که به سرعت بهبودی زخم کمک می کند. زینک به تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت های مختلف و میکروب ها کمک می کند. زینک یک ماده معدنی ضروری برای رشد و توسعه مناسب کودکان و بزرگسالان است. همچنین نقش مهمی در حفظ عملکرد بدن دارد.
  • زینک به عنوان یک هورمون حیاتی در تنظیم هر دو جنسیت و عملکرد جنسی زنان و مردان شناخته شده است. تحقیقات نشان داده است که روی در مردان باعث افزایش تعداد اسپرم و توانایی جنسی می شود. مزیت روی برای زنان به تخمدانها کمک می کند. روی ممکن است در تنظیم و تراز ترکیبی از استروژن، پروژسترون و تستوسترون هم کمک کند.
  • خواص صدف در تقویت عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد. حاوی روی است که خطر ابتلا به میکروب را کاهش می دهد و به روند بهبودی کمک می کند. مصرف صدف باعث رشد و پیشرفت کافی در کودکان و بزرگسالان می شود. محققان بر این باورند که کمبود روی ممکن است باعث آرامش روانی و رشد موهای ضعیف شود. روی همچنین پایداری خلق و خو را به دنبال دارد و باعث کاهش اضطراب، افسردگی و خشم می شود. سطح کلاژن سنتز کننده و تقویت کننده برای بهبود ظاهر پوست و گردش سلول نیز از خواص صدف است که می تواند افراد را تشویق به مصرف صدف کند.
  • سازمان ها با همکاری یکدیگر برای محافظت از بدن در برابر مهاجمان خارجی، با بسیاری از مکانیزم های درگیر در حفاظت از بدن روبرو هستند. با این حال، بدن برای مبارزه با مهاجمین نیاز به کمک دارد که این مهم می تواند با افزودن مصرف صدف به دست آید. صدف یک منبع عالی از آنتی اکسیدان است. سیستم ایمنی از عوامل بیماری زا و سلول های نا آشنا از آسیب رساندن به بدن جلوگیری می کند. ویتامین ها عمدتا بدن را در انجام این کار کمک می کنند. ویتامین A، ویتامین C و روی برای افزایش توانایی سیستم ایمنی بدن برای از بین بردن نیروهای خارجی قبل از اینکه بتوانند تکثیر شوند و بر سلول های سالم تاثیر بگذارند، کار می کنند.
  • چشم ها به عنوان دروازه ما به جهان در نظر گرفته می شوند. به همین ترتیب، ضروری است که مراقب این اندام خود باشیم، زیرا نقص دید، راهی است که از زندگی راحت ما جلوگیری می کند. ورزش منظم، شیوه زندگی سالم و البته مصرف صدف می تواند به بهبود و حفظ دید ما در سال های آینده کمک کند. مصرف منظم صدف ها می تواند عملکرد چشم را در نور کم، جلوگیری از ایجاد آب مروارید و کاهش دژنراسیون ماکولا بر اثر بالا رفتن سن را نیز بهبود بخشد.
  • دکتر رالف جیمز اسمیت، استاد دانشگاه میشیگان در مطالعه خود می گوید،: “صدف یک منبع بسیار قابل توجه از آهن است. صدف بیش از 90 درصد از نیازهای روزانه ما را در هر وعده تامین می کند.” آهن یک مولفه کلیدی در تشکیل گلبول های قرمز در بدن است و دفاع اصلی در برابر کم خونی است که همچنین به عنوان کمبود آهن شناخته می شود و می تواند منجر به خستگی، نقص شناختی، اختلالات معده و ضعف عضلانی عمومی شود. همچنین با تامین تازه سلول های خونی سالم در سیستم گردش خون، سیستم های بدن دارای سطوح بالایی از خون برای تحریک فعالیت خود و افزایش میزان کل متابولیسم بدن است.
  • از جمله خواص صدف این است که با توجه به سطوح بالای روی موجود در صدف دریایی، آنها برای بهبود خلق و خوی شناخته شده اند. روی یک ماده معدنی ضروری محسوب می شود زیرا توسط بدن ذخیره نمی شود و باید از طریق رژیم غذایی تامین شود. یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که افزایش روی در کودکان با کاهش اضطراب و افسردگی همراه است. مطالعه دیگری در مجله اروپایی تغذیه بالینی نشان داد که مصرف کافی روی در کاهش خشم و افسردگی در زنان جوان موثر بوده است.
  • امروزه، کمبود مصرف مواد مغذی مناسب و مورد نیاز برای کارکرد بهینه‌ی بدن مسئله‌ای شایع در رژیم غذایی بسیاری از آدم‌ها است. در نتیجه‌ی این رژیم‌های غذایی ناقص سطوح انرژی و عملکرد بدن‌مان تحت تاثیر قرار می‌گیرند. صدف خوراکی می‌تواند به رفع خستگی مفرط کمک کند؛ زیرا به اندازه‌ی کافی و مناسب حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌توانند باعث بهبود تولید انرژی در بدن شوند. در نتیجه، چرخه‌ی دفع سلول‌های مرده و تشکیل سلول‌های جدید سریع‌تر می‌شود و سطوح انرژی در بدن افزایش می‌یابد.

فروش صدف خوراکی با ارزان ترین قیمت

انواع صدف خوراکی پرورشی

  • خانواده اوستریده
  • خانواده پکتنیده
  • خانواده آرسیده
  • خانواده مرسراریده

صدف دو کفه ای(clam)

صَدَف دوکَفه‌ای جانداری نرم‌تن و آبزی است.صدف دوکفه‌ای به دو کفه راست و چپ تقسیم می‌شود و این دوکفه به وسیله یک رباط به یکدیگر متصل شده‌اند. در بخش پشتی صدف، لولا قرار گرفته که برای بازکردن و بستن کفه‌ها توسط ماهیچه‌ها به کار می‌رود. همین قسمت صدف را پس از پختن به عنوان غذای دریایی استفاده می‌کنند. صدف‌های دوکفه‌ای، بخش مهمی از تولیدات شیلاتی را به خود اختصاص می‌دهند.برای بسیاری از گونه‌های دوکفه‌ایِ مناطق معتدل، تکامل غدد جنسی زمانی‌که دمای آب به بیش از ۱۰-۱۴ درجه سانتی‌گراد برسد، آغاز می‌گردد. در این دما، سلول‌های جنسی در ماه‌های فروردین – اردیبهشت نمو نموده و در ماههای مرداد و شهریور به رسیدگی کامل می‌رسند. صدف‌ها تحت تأثیر محرک‌هایی مانند افزایش دما و شوک حرارتی یا دستکاری، تحریک به تخم‌ریزی می‌شوند.

فروش صدف خوراکی با ارزان ترین قیمت

گوش‌ماهی Scallops

گوش‌ماهی یکی از جانوران نرم‌تن آبزی است.خانواده گوش‌ماهیان را می‌توان در همه دریاهای جهان یافت. این جانوران دارای ارزش خوراکی برای انسان‌ها هستند. گوش‌ماهی‌ها بر سطح کف دریاها زندگی می‌کنند و صدف محدب آن‌ها رو به کف قرار می‌گیرد. گوش‌ماهی‌های جوان خود را با رشته‌هایی به نام رَسَنَک به لایه زیر خود وصل می‌کنند ولی گوش‌ماهی‌های بالغ از کف جدا هستند و بیشتر در کف‌های شنی ساکن می‌شوند.در خانواده گوش‌ماهی‌ها حالتی غیر عادی دیده می‌شود زیرا برخی اعضاء این خانواده دوپایه هستند یعنی نر و ماده در آن‌ها جداست و برخی دیگر به طور هم‌زمان دوجنسه هستند یعنی هر دو جنسیت در یک فرد وجود دارد، در حالی که باز برخی دیگر دوجنسهٔ پیش‌نر هستند بدین معنی که در جوانی نر و در بلوغ ماده هستند. گوش‌ماهی‌های ماده تخم‌های قرمز و گوش‌ماهی‌های نر تخم‌های سفید می‌گذارند.

صدف چروک Oyster

صَدَف چروک نامی است که برای گروهی از جانوران نرم‌تن دوکفه‌ای استفاده می‌شود.بیشتر صدف‌های خوراکی در دریاها و آب‌های شور زندگی می‌کنند. این جانوران دو صدف سفت آهکی دارند که تن نرمشان را دربر گرفته‌است. آب‌شش‌های آن‌ها پلانکتون‌ها را از آب غربال می‌کند و ماهیچه‌های نزدیک‌کننده نیرومندی در تن آن‌ها برای بسته نگه داشتن کفه‌ها به‌کار می‌رود که همین قسمت ماهیچه‌ای را بعد از پختن مورد مصرف قرار می‌دهند.

قیمت صدف خوراکی در بازارهای داخلی و خارجی

در حال حاضر اکثر ذخایر شیلاتی در دنیا بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته‌اند، که این امر منجر به کاهش ذخایر ماهی، نرم تنان و سخت پوستان گردیده است، بنابراین آبزی پروری (Aquaculture) به عنوان پاسخی برای مشکل امنیت غذایی و سوءتغذیه پروتئینی بخصوص در کشورهای در حال توسعه مطرح می‌باشد.کشت و پرورش نرم تنان (Shellfish) خوراکی به عنوان گزینه مناسبی جهت افزایش تولید غذا در دنیا مورد توجه بوده و در این بین صدف‌ها سهم عمده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند و در صورتی که تولید آنها به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد، گام موثری در جهت تولید پروتئین حیوانی ارزان قیمت و در نتیجه مبارزه با سوءتغذیه پروتئینی خواهد بود (میزان پروتئین صدف‌ها در حد گوشت مرغ یا خوک می‌باشد)؛ به علاوه پرورش صدف فرصت‌هایی را برای پیشرفت اقتصادی جوامع ساحلی و ایجاد اشتغال و درآمد به دنبال خواهد داشت. کشورهای اسپانیا، هلند، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و آمریکا از پرورش دهندگان عمده صدف‌های خوراکی بوده و کشورهای دیگر مانند نیوزلند، مکزیک، تونس، جمهوری کره و کانادا نیز درصد کمتری از تولید صدف‌های خوراکی پرورشی را به خود اختصاص داده‌اند.تا به حال تجارتی در این زمینه انجام نشده است و صرفاً در بازارهای محلی و در حوالی دریا صدفها فروخته می‌شود؛ اما اقداماتی در جهت واردات تکنولوژی برای پرورش صدف به ایران توسط کشورهای ایتالیا و کره جنوبی انجام شده است.

فروش صدف خوراکی با ارزان ترین قیمت

 

فروش صدف خوراکی با ارزان ترین قیمت

بهترین صدف ها و تازه ترین صدف های روز را از ما بخواهید فروشگاه ما امروز به روز ترین کنسرو ها و به روز ترین محصولات صیدی در ایران را تامین می کند فقط کافیست همین الان با کارشناس فروش ما تماس بگیرید و از محصولات با کیفیت از جمله صدف خوراکی مطلع شوید . سفارش خود را ثبت کنید.

 

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید